23 december 2022

Terugblik op het jaar 2022

Bekijk wat Bowers & Wilkins in 2022 gerealiseerd heeft, van de lancering van speciale edities van onze topmodellen hoofdtelefoons tot het splinternieuwe assortiment van de 700-Serie.

2022 nadert zijn einde, het was wederom een enerverend jaar voor Bowers & Wilkins. Van nieuwe productlanceringen tot iconische samenwerkingen en technische vooruitgang, wij vieren enkele van onze grootste prestaties van het afgelopen jaar.

We richten onze schijnwerpers op een van de meest opwindende partnerschappen die we hebben mogen ondersteunen – de James Bond-films. Om deze gedenkwaardige gebeurtenis te vieren, hebben we de Px8 007 hoofdtelefoon ontworpen in dezelfde kleur Midnight Blue als de smoking die James Bond draagt als hij voor het eerst in beeld komt. Daarnaast hebben we The Sound of 007 gepresenteerd in de Abbey Road Studios, een overweldigende voorstelling van het James Bond Theme van John Barry en andere 007-klassiekers door het Royal Philharmonic Concert Orchestra, live vanuit de iconische Studio One. Ook niet onbelangrijk, we hebben onze langjarige samenwerking met Abbey Road Studios nog verder versterkt met de installatie van het vlaggenschip onder onze luidsprekers, de 801 D4, in diezelfde legendarische studio.

Ook in onze partnerschappen in de automobielindustrie hebben we vaart gemaakt met de release van een gloednieuwe McLaren-editie van onze populaire Px8-hoofdtelefoons en de integratie met de ongelooflijke Artura van dit merk, evenals de Polestar 3, Volvo EX90 en BMW i7/7. Ook voor het geluid van onze thuisbioscoopsystemen blijven we de lat steeds hoger leggen. We hebben onze Dolby Atmos-enabled, Amazon Alexa-compatibele krachtpatser onthuld, de Panorama 3 en natuurlijk de nieuwe 700-lijn: een uitgebreide reeks luidsprekers die even sensationeel klinken bij gebruik in een surroundsound-systeem als in traditionele tweekanaals hifi.

Ook zijn we trots op onze doorlopende samenwerking met de muziekwereld. Zo zijn we sponsor van Record Store Day, een evenement dat geliefd is bij muziek- en vinylliefhebbers wereldwijd, en van National Album Day en de Mercury Prize award. Voortbordurend op onze passie voor platen en er naar luisteren op een manier zoals de artiesten het bedoeld hebben, hadden we het genoegen te werken met mensen als Wolf Alice en Moses Boyd, met wie we gepraat hebben over waar het bij luisteren en creatieve processen om draait. En we hebben onze elegante Px7 S2 en Px8 draadloze hoofdtelefoons gelanceerd.

Hoewel dit eigenlijk een viering is van het succesvolle afgelopen jaar, willen we toch ook graag delen wat er voor geweldige dingen voor volgend jaar op de plank liggen.

Blader door enkele van onze gerelateerde artikelen