30th December 2023

Terugblik op ons jaar 2023

2023 was voor Bowers & Wilkins een jaar vol hoogtepunten.

2023 was voor Bowers & Wilkins een jaar vol hoogtepunten. Van geweldige productlanceringen tot nieuwe, ontluikende partnerschappen, onvergetelijke branche-evenementen, iconische samenwerkingen en nog veel meer. Het afgelopen jaar bestond uit vele uitzonderlijke momenten.

Om alle mijlpalen te vieren, blikken we terug op de belangrijkste momenten die de afgelopen 12 maanden zo speciaal maakten.

De lancering van onze Pi7 S2- en Pi5 S2-oortjes tilde onze True Wireless technologie voor in-ear hoofdtelefoons naar een hoger niveau, met geweldige True Sound onderweg: nu nog helderder en met meer gebruiksgemak. En naast de komst van de Px7 S2e draadloze hoofdtelefoon, een verbeterde versie van onze bekroonde Px7 S2, kreeg onze over-ear Px8-koptelefoon een frisse nieuwe look met een prachtige afwerking in Royal Burgundy.

Liefhebbers van luidsprekers waren in hun nopjes met de komst van de 600-serie die uitzonderlijke recensies kreeg in enkele zeer gewaardeerde publicaties, waaronder What Hi-Fi?, TechRadar en T3. We vierden ook de 30e verjaardag van 's werelds meest iconische luidsprekers: de Bowers & Wilkins Nautilus. Ter ere van het succes van deze legendarische luidspreker die alles belichaamt waar wij voor staan, namelijk een symbool van onze zoektocht naar True Sound en de laatste wens van onze oprichter John Bowers, creëerden we niet alleen een uniek paar afgewerkt met luxe Abalone Pearl maar ook een korte film, Beyond the Curve. Maar dat was nog niet alles. Onze Diamond-luidsprekers uit de 800-serie kregen de begeerde Bowers & Wilkins Signature-, waarmee we onze topmodellen tot ongeëvenaarde prestaties brengen.

Bij de verdere verdieping van onze samenwerking met de auto-industrie met naadloze integratie van de geweldige Sound by Bowers & Wilkins in de McLaren 750S en Artura, de BMW i5 en XM en de Volvo EX90, zijn we ook een nieuwe samenwerking aangegaan met de enige echte Aston Martin, waarbij we hoogwaardig geluid koppelen aan de ultieme luxe waar dit automerk om bekend staat. In navolging van het succes van onze Px8 McLaren Edition en om onze samenwerking naar een hoger niveau te tillen, lanceerden we de elegante Zeppelin McLaren Edition, waarbij we opnieuw de iconische stijl van McLaren combineerden met het hoogwaardige geluid dat synoniem is aan Bowers & Wilkins.

Als leveranciers van True Sound en liefhebbers van geweldige muziek hadden we het genoegen om op de grootste muziekevenementen ter wereld samen te werken met een aantal topartiesten van dit moment.

Zo waren we sponsor van de Mercury Prize Award, waarbij de juryleden onze Px7 S2-hoofdtelefoon gebruikten om de True Sound van de albums te beluisteren en tot een selectie te komen van de inzendingen; we werkten samen met de British Music Embassy (BME) om op het wereldberoemde SXSW-festival een week lang een showcase van de populairste opkomende Britse muzikale acts te ondersteunen, waarbij we alle optredens voorzagen van het unieke Bowers & Wilkins Sound System; we werkten met de legendarische James Blake aan een reeks korte films over de magie achter zijn uitstekende zesde studioalbum Playing Robots Into Heaven - en ten slotte, maar zeker niet het minst belangrijk, bundelden we opnieuw onze krachten met Record Store Day en Classic Album Sundays, als sponsor van het geliefde evenement, en maakten we de vierde aflevering van onze videoserie Behind The Counter.

Het was een waanzinnig jaar voor Bowers & Wilkins en we kunnen niet wachten om u te laten zien wat we in petto hebben voor 2024. We zullen u niet teleurstellen.

Browse some of our related articles